Tuesday, July 17, 2012

Ramadhan ini

Saya sudah memulakan penulisan berkaitan CASIC sejak 2009. Sudah lebih 3 tahun.

Saya tulis al-Fatihah Workbook.
Saya bina laman web casicgallery.com yang akhirnya menjadi membinalegasi.com
Saya tulis manuskrip CASIC yang sudah lebih 50% siap.

Dan Ramadhan ini, saya ingin susun semua itu menjadi Tabiat A+.

Antara motivasi saya menulis dan disusun semula ini:
  1. Saya ingin mengumpulkan segala teknik: Pemikiran Sistemik, MasterPIES, CASIC, Legacy dalam satu tempat.
  2. Saya ingin menjadikan buku Tabiat A+ ini sebagai manual besar yang mengumpulkan Tabiat dengan asas Nilai, Pandangan Hidup dan Kepercayaan yang mantap.
  3. Selepas atau selari dengan Tabiat A+ ini, akan ada tajuk lain yang menyusul sebagai by-product.
Saya juga banyak terkesan kepada 2 orang bukan satu kepercayaan dengan saya yang meninggalkan legasi besar - manfaat pada saya: Steve Jobs dan Stephen R Covey.

Moga Allah mudahkan urusan dalam bulan Ramadhan ini insha-allah.

No comments:

Post a Comment